Methodiek
Alle leerlijnen volgen dezelfde methodiek van kennismaken (bewustwording) naar verdiepen (herhaling en uitdaging) en vervolgens naar gewoontes bouwen (volhouden).
Kennismaken
In de kennismakingslessen slaap wordt er op een laagdrempelige wijze kennisgemaakt met het onderwerp slaap. De leerlijn slaap bestaat uit meerdere lessen, met de regionaal projectleider wordt bekeken welke lessen het beste aansluiten bij de belevingswereld van de leerlingen.
Bij bewust gamen gaan leerlingen slag met schermtijd en gamen, dit doen zij op interactieve wijze in het klaslokaal en in de gymzaal. De lessen dagen uit om meer te bewegen.
Bij digitale geletterdheid en mediawijsheid gaan leerlingen aan de slag met vaardigheden voor gezond media gebruik.
Verdiepen
Bij de verdieping gaan leerlingen buiten de school aan de slag met het thema. Dit kan bijvoorbeeld door een museum te bezoeken of een ontspanning activiteit te ervaren. De regionaal projectleider denkt graag mee in wat passend is bij de leerlingen en kent de mogelijkheden in de regio.
Gewoontes bouwen
Om aan gezonde gewoontes te bouwen worden ouders en/of verwanten betrokken bij de thema’s. Dit kan in de vorm van slaapwijzzzer zijn voor hun kind, Fitgaaf! Healthy Heroes kalender en/of ouder informatieavonden over bijvoorbeeld slaap of schermgebruik.
Ter inspiratie
Verslag Symposium Bouwen aan gezonde gewoontes
Vrijdag 28 juni hebben 86 deelnemers ons symposium ‘Bouwen aan gezonde gewoontes. Hoe doe je dit bij kinderen met een beperking?’ bezocht.
Stichting Special Heroes Nederland lanceert nieuwe slogan!
Bij Stichting Special Heroes Nederland vinden we dat een gezond en actief leven voor iedereen toegankelijk moet zijn.
Aan de slag met deze leerlijn
Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jou kunnen ondersteunen bij het organiseren van aanbod en ervaringen op het gebied van Ontspanning & Relaties:
Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA. Het privacybeleid(opent in nieuw tabblad) en de servicevoorwaarden(opent in nieuw tabblad) van Google zijn van toepassing.