Informatieavond Special Heroes Art Kentalis College in Utrecht

Kunst- en cultuuraanbieders die nieuwsgierig zijn naar een mogelijke samenwerking met Special Heroes, zijn maandag 19 juni om 19.30 uur van harte welkom op een informatieavond. In de stad Utrecht start het Kentalis College Utrecht (Voortgezet Speciaal Onderwijs cluster 2 ) in navolging van Special Heroes Sport nu ook met Special Heroes Art. Deze informatieavond is bedoeld voor kunst- en cultuuraanbieders die zich mogelijk in willen zetten voor leerlingen van het speciaal onderwijs. De avond wordt gehouden op het Kentalis College Utrecht, Slotlaan 37 te Utrecht.

Het nieuwe programma Special Heroes Art is het jongere ‘zusje’ van het sportstimuleringsprogramma Special Heroes Sport, dat al jaren met succes draait op meer dan 300 scholen in het speciaal onderwijs, het special basisonderwijs en op praktijkscholen. Special Heroes zet in op een hogere sport- en beweegparticipatie, en sinds dit schooljaar dus ook  kunst- en cultuurparticipatie, van leerlingen met een beperking. Via een vaste methodiek in drie fasen (clinics en kennismakingslessen op school, naschools aanbod en aanbod op locatie van de aanbieder) wordt getracht om leerlingen te motiveren structureel aan een passende activiteit deel te nemen.

Tijdens de avond, die om 19.30 uur start, wordt u geïnformeerd over het programma Special Heroes Art op het Kentalis College Utrecht, stelt de school zich aan u voor en geeft zij een korte introductie over het type leerling dat onderwijs bij hen volgt. Vervolgens heeft u de mogelijkheid om kennis met elkaar te maken en verder te kijken naar mogelijke samenwerking.

Geïnteresseerden kunnen zich tot en met woensdag 14 juni aanmelden door een mail te sturen naar regionaal projectleider Sandra van Wijhe-Faase svanwijhe@specialheroes.nl

 

Het Kentalis College Utrecht biedt voortgezet speciaal onderwijs voor kinderen van 12 tot 20 jaar. Zij komen uit de hele provincie Utrecht en uit gedeeltes van Zuid-Holland, Noord-Holland en Gelderland. Voor alle leerlingen geldt dat het begrijpen en/of spreken van taal niet vanzelf gaat. Bij sommigen komt dit omdat ze ernstig slechthorend of doof zijn. Deze kinderen en jongeren hebben dus in de eerste plaats een auditieve beperking en als gevolg daarvan een communicatieve beperking. Andere leerlingen kunnen moeite hebben met het spreken en begrijpen van taal doordat ze een spraaktaalstoornis hebben of omdat ze problemen hebben met het maken van contact. In beide gevallen is er sprake van een communicatieve beperking. 

Tweets